Overslaan en naar inhoud gaan

Klacht indienen

Bent u niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Soms is er iets meer uitzoekwerk nodig. Hierna leest u hoe u een klacht kunt indienen en wanneer u daarop een reactie krijgt.

Wij nemen elke uiting van ontevredenheid serieus

We vinden het belangrijk dat er op een juiste manier met u en uw belangen wordt omgegaan. Daarom horen we het graag als u ontevreden over ons bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop u door ons behandeld of geïnformeerd bent. Of over een door ons genomen besluit op basis van het pensioenreglement.

Over uw klacht

Klacht indienen in stappen

Geef uw klacht aan ons door

1. Geef uw klacht door: bel, chat, mail of schrijf een brief.

BPL Pensioen
Afdeling Klachten
Postbus 451
9700 AL Groningen
deelnemer@bplpensioen.nl  óf werkgever@bplpensioen.nl 

Max. 5 werkdagen

2. We sturen u een ontvangstbevestiging. Soms bellen we.

Max. 15 werkdagen

3. U ontvangt een inhoudelijke, schriftelijke reactie. 

Max. 6 weken

4. Niet tevreden met onze reactie? Stuur een brief of mail naar het Dagelijks Bestuur:

BPL Pensioen
Ter attentie van het Dagelijks Bestuur
Postbus 451
9700 AL Groningen
deelnemer@bplpensioen.nl óf werkgever@bplpensioen.nl 

U kunt ook direct in beroep gaan bij de rechter. Hier zijn kosten aan verbonden.

Ongeveer 8 weken

5. U ontvangt een inhoudelijke, schriftelijke reactie.

Max. 1 jaar

6. Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep? Dan kunt u 2 dingen doen. 

Gaat uw klacht over een besluit op basis van het reglement? 

  • U gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost u niets. Zorg dat u binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
  • U gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden. 

Gaat uw klacht over iets anders?

  • Neem contact op met de rechter. Hier zijn kosten aan verbonden. 

Meer weten?

Lees ons klachtenreglement (pdf) voor meer informatie.